startpagina

SOR behaalt het KWH-Huurlabel

26-05-2016

Woningcorporatie SOR heeft het KWH-Huurlabel behaald. De huurders waardeerden de dienstverlening in 2015 gemiddeld met een 7,6.

SOR behaalt het KWH-Huurlabel

Daarmee scoort de corporatie ruimschoots boven de eisen van het KWH. Vooral voor onderhoud en het zoeken en betrekken van een woning geven huurders een hoger cijfer.
 
Het KWH, Kwaliteitscentrum Woningcorporaties Huursector, onderzoekt diverse aspecten van de dienstverlening. Huurders worden telefonisch of digitaal gevraagd naar hun tevredenheid over het verlaten, zoeken en betrekken van een woning, over beschikbaarheid van informatie, telefonische bereikbaarheid en vriendelijkheid. Maar ook de ervaring bij het melden en uitvoeren van een reparatieverzoek of onderhoudswerkzaamheden worden meegenomen in het onderzoek. Pas als de corporatie op alle onderdelen minimaal het cijfer 7 haalt, dan ontvangt of houdt zij het KWH-Huurlabel.

Op onderdelen ruimschoots boven het landelijk gemiddelde
Klanten van SOR geven aan dat ze vooral waarde hechten aan het makkelijk in contact komen met het klantcontactcentrum. Ook het persoonlijke contact met de huismeester vindt men belangrijk. Persoonlijke aandacht voor de klant en goed bereikbaar zijn, zijn speerpunten van de corporatie. Dit komt duidelijk terug in de tevredenheidsmeting. Op de onderdelen onderhoud (8,2) en een woning zoeken en betrekken (7,9) geven de huurders een hogere score dan het landelijk gemiddelde. Met een gemiddelde van een 7,6 heeft SOR ruimschoots voldaan aan de eisen van het KWH-Huurlabel. Op basis van dit resultaat is het KWH-Huurlabel verstrekt.

Beter aansluiten bij de verwachting van de klant
SOR wil al haar huurders een thuisgevoel geven. Daar hoort een goede dienstverlening bij. Ruby Verboom, teamleider klant: ”We kregen dit certificaat omdat we in de tevredenheidsmeting op alle punten boven de norm scoren. Uiteraard werken we hard aan het behoud van het certificaat, maar belangrijker is dat we nog meer willen aansluiten bij de verwachting van de klant. We analyseren de resultaten. In samenspraak met het Huurdersplatform gebruiken we deze om onze focus op dienstverlening te vergroten.”
 
Het KWH is een coöperatieve vereniging opgericht voor en door corporaties om samen met huurders te werken aan een goede dienstverlening en deze te onderzoeken. Begin 2015 startte SOR de samenwerking met het KWH. Huurders worden een aantal keer per jaar gevraagd naar hun tevredenheid. SOR kreeg gemiddeld een 7,6 voor haar dienstverlening in 2015 en behaalde daarmee haar eerste KWH-Huurlabel.